Autor Wątek: Zaklęcia - pytania szczegółowe  (Przeczytany 125 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lethit

  • Władca Grafik
  • Magowie
  • Halla
  • *
  • Wiadomości: 192
  • ID: 125
  • Postać: Anshel Hayes
Zaklęcia - pytania szczegółowe
« dnia: 26 Czerwca 2019, 10:10:38 »
Hej, Ferelden ma tyle lat, a działanie niektórych zaklęć przynajmniej dla mnie wciąż bywa niejasne przez wzgląd na dosyć krótkie opisy ich działań. Mam parę pytań dotyczących działania poszczególnych konkretnych czarów, a odpowiedzi nie znalazłam w FAQ:

- Jeżeli w opisie czaru, jak w przypadku umysłowego uderzenia bądź masowego paraliżu, widnieje informacja o działaniu 'na przeciwników', to czy zaklęcie rzeczywiście nie obejmuje działaniem sojuszników maga?

- Wyziewy, szkoła entropii - czy mag skupiony na podtrzymywaniu tego zaklęcia, może funkcjonować normalnie i wykonywać inne, poza rzucaniem kolejnych zaklęć, czynności? Chodzi mi głównie o walkę. Jakie czynniki mogą wpłynąć na utratę koncentracji w tym wypadku? Plus czy to zaklęcie jest czarem widocznym dla otoczenia?

- Glify - czy można rzucać je na odległość czy też mag musi nakreślić ten symbol mocy dokładnie w miejscu, w którym umieszcza glif? Do tego w opisie zaklęcia jest info o tym, że jest to zaklęcie podtrzymywane. Na jaką odległość mag może się oddalić zanim glif przestanie działać? Do tego słyszałam o praktyce umieszczania glifów pod drzwiami przed pójściem spać. To rzeczywiście możliwe?

- Glif odepchnięcia, szkoła Kreacji - na ile użyć wystarcza glif odepchnięcia? Jeśli dobrze kojarzę z DAO, to zaklęcie nie wyczerpywało się po pierwszym odepchniętym przeciwniku, tylko działało sobie dalej. Fereldeńskie odepchnięcie też jest wielokrotnego użytku?

Rozkwit magii, szkoła Kreacji - jakie jest orientacyjne tempo regeneracji oferowane przez to zaklęcie? Nie operujemy liczbami, dlatego orientacyjnie - ile tur należy przesiedzieć pod wpływem tego zaklęcia, aby zregenerować sobie koszt jego rzucenia? I jak długo to trwa w ogóle?



"Dla Ciebie, Letka, nie ma odpowiedniego charakteru jak w erpegach. Bo nawet praworządny dobry jest zbyt zły."   - Rivka

Offline Lethit

  • Władca Grafik
  • Magowie
  • Halla
  • *
  • Wiadomości: 192
  • ID: 125
  • Postać: Anshel Hayes
Odp: Zaklęcia - pytania szczegółowe
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Listopada 2019, 19:44:07 »
Co do glifu paraliżu - czy przeciwnik musi fizycznie dotknąć powierzchni glifu, żeby zaklęcie zadziałało? Przeskoczenie nad glifem ubezpiecza od jego efektów?
"Dla Ciebie, Letka, nie ma odpowiedniego charakteru jak w erpegach. Bo nawet praworządny dobry jest zbyt zły."   - Rivka

Alan

  • Gość
Odp: Zaklęcia - pytania szczegółowe
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Listopada 2019, 14:12:09 »
Pewnie nie odpowiem na Twoje pytanie, ale przykładowo porównując opis zaklęcia:

"Płonąca broń
Gdy zaklęcie to jest aktywne, mag sprawia, że broń biała niesiona przez drużynę wybucha płomieniem i z każdym atakiem zadaje celowi dodatkowe obrażenia od ognia. Czas trwania: Dopóki mag utrzymuje skoncentrowanie na zaklęciu i nie rozpocznie rzucania kolejnego. Zasięg: Sojusznicy w promieniu 15 metrów."

W grze DAO to działa tak, że zaklęcie jest aktywne bez przerwy, dopóki ten tryb jest włączony na pasku aktywności, a grając magiem można robić inne rzeczy w tym czasie. Ostrza płoną dalej nawet gdy drużyna chowa broń i płonie na plecach.

A co do przeskakiwania to w DAO chyba nie dało się skakać, bo w Inkwizycji już się da

Offline Nollinae

  • Mistrz Gry
  • Plugawiec
  • Wiadomości: 2633
  • ID: 7
  • Postać: Nollinae Elvares
Odp: Zaklęcia - pytania szczegółowe
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Listopada 2019, 14:19:59 »
Magia w Fere nie działa stu procentowo tak, jak w mechanice gry. Bo to mechanika gry.
Płonąca broń u nas nie działa jak w grze.
Nie ma u nas zaklęć aktywnych bez przerwy.

W kwestii friedly fire - odpowiedź w FAQ magii. Każde obszarowe zaklęcie trafia sojusznika. (5. Każdym zaklęciem można spudłować. Każde zaklęcie obszarowe zawsze może objąć i sojuszników, i przeciwników. Zaklęcie rzucane na sojusznika, można rzucić też na siebie.)
Wyziewy etc - ponownie FAQ - każdy podtrzymywany czar męczy i wymaga skupienia. I tak. Widać.
Glify - patrz, opis zaklęcia. Nie masz zasięgu działania = możesz je rzucić tylko w zasięgu ręki. I mag może się oddalić, ale a) glif z czasem traci moc b) może podtrzymywać tylko jeden na raz
Glif odepchnięcia - jak zawsze, zależy od mocy zaklęcia. A moc zaklęcia może być różna.

W kwestii wdepnięcia - do tej pory zawsze uznawaliśmy, że trzeba wdepnąć. Ale te glify są duże. Przeskoczenie nad nimi nie jest proste.
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2019, 14:24:18 wysłana przez Nollinae »

Offline Lethit

  • Władca Grafik
  • Magowie
  • Halla
  • *
  • Wiadomości: 192
  • ID: 125
  • Postać: Anshel Hayes
Odp: Zaklęcia - pytania szczegółowe
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Listopada 2019, 14:30:34 »
Dla absolutnej ścisłości - rzucenie glifu paraliżu lub odepchnięcia przez maga pod siebie, tak by stać w bezpiecznej strefie to w rzeczywistości niezbyt dobry pomysł?
"Dla Ciebie, Letka, nie ma odpowiedniego charakteru jak w erpegach. Bo nawet praworządny dobry jest zbyt zły."   - Rivka