Autor Wątek: Książki napisanie - mechanicznie i fabularnie  (Przeczytany 239 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nerat

  • Gość
Książki napisanie - mechanicznie i fabularnie
« dnia: 04 Września 2017, 10:36:50 »
Cześć,

Nie mogąc znaleźć konkretnej informacji na forum (jeżeli jest a ja nie zauważyłem, co jest prawdopodobne, to wybaczcie) pozwolę sobie spytać najzwyczajniej w świecie może ktoś ma podobne pytanie, lub się po prostu nad tym zastanawia.

Zauważając pewną niszę w literaturze Thedas która nie została wypełniona, pomyślałem sobie, że w przyszłości napiszę Neratem książkę. Opracowanie, chociaż bliżej będzie temu do traktatu.
Aby napisać książkę z tego co jestem pewien muszę spełnić pewne warunki w umiejętnościach.
czytanie/pisanie - poziom min. biegły.
umiejętność na której będzie bazował traktat - poziom min. mistrz.

I do tego momentu wszystko wydaje mi się jasne, zastanawiam się jednak co dalej?
Czy ja albo inna osoba chcąca wprowadzić do świata Thedas traktat mam napisać do Val/Noll z fabularnym fragmentem księgi i jak to Nerat zaczyna ją pisać -> skończył ją pisać.
Czy mam wykorzystać do tego panel tworzenia przedmiotów z PFów?
Czy może obydwie te opcje na raz?
No i oczywiście, czy są jeszcze jakieś fabularne wymogi które postać powinna spełnić, rozegrać, et cetera?

Jest to na razie luźne pytanie bo i tak nie spełniam wymogów mechanicznych, w przyszłości jednak chętnie z tego skorzystam.

Offline Nollinae

  • Mistrz Gry
  • Plugawiec
  • Wiadomości: 2633
  • ID: 7
  • Postać: Nollinae Elvares
Odp: Książki napisanie - mechanicznie i fabularnie
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Września 2017, 13:23:03 »
Do tej pory pisaniem książek byli zainteresowani jedynie członkowie Kręgu, więc temat wisi na zamkniętym forum.
Samo mistrzostwo w danej dziedzinie nie wystarczy. Dlaczego? Bo jest wielu mistrzów danej dziedziny, którzy na pewno napisali lepsze książki. Dodatkowo wydanie nie jest takie proste. Jak załatwisz jego wprowadzenie do obrotu? Aby napisać książkę, trzeba:

a) mieć wiedzę ugraną fabularnie, nie tylko mechanicznie, wykraczającą daleko poza "standard"
b) mieć ugrane znajomości i możliwości, które pozwolą wprowadzenie ksiąg do bardziej luksusowych księgozbiorów
c) tematyka musi być na tyle sensowna, żeby ktoś uznał, że to przydatne

Przykład: mamy zielnik graczki. Graczka poza wykupieniem odpowiednich umiejętności ugrała sobie fabularnie własną pracownię, kontakty z innymi zielarzami, kontakty z npc i graczami przynoszącymi jej zioła, kilkakrotnie była na sesjach, na których zdobyła rzadkie zioła, ugrała sobie kontakty z zagranicznymi zielarzami, dogadała dostarczenie zielnika do paru zbiorów.
Gdyby miała po prostu mistrzostwo zielarstwa to by nie przeszło. Chciała potem kolejny, o ziołach Orlais, ale dostała informację, że to też musi powoli ugrywać - jedna sesja w Orlais to za mało, bo przecież w Orlais są zielarze ze stałym dostępem do tych ziół, więc na pewno jest mnóstwo lepszych opracowań. Nikt więc nie skopiuje jednego powstałego na podstawie paru dni badań.

Drugi przykład:: mamy opracowania dwóch demonologów. Znów - jak ktoś ma po prostu umiejkę albo był na jednej czy dwóch standardowych sesjach, to byłoby odrzucone. Książki powstały w oparciu o kilka bardzo trudnych sesji, na których doszło do spotkań z rzadkimi demonami, i które zostały dobrze rozegrane (a więc mogli napisać faktycznie coś nowego, nie tylko się powtarzać, bo na własnej skórze poznali nowe sposoby działania demonów), ugraną współpracę całej grupy, ugrane znajomości.
Minęły całe miesiące konsekwentnej rozgrywki, zanim zostało uznane, że te opracowania mogą powstać.

Napisanie książki więc to nie takie hop siup, bo zaraz mielibyśmy dziesiątki uczonych (a Ferelden nie jest krajem uczonych:)). Do tej pory powstały, jeśli dobrze liczę, trzy opracowania od postaci graczy. Wszystkie wymagały długich starań, przygotowywań, ugrywanie fabularnego na ŻFach, w kontaktach z innymi graczami i npc.
Bez tego nie uznamy wydania książki. Ktoś sobie coś napisał i wie o tym tylko ot i ewentualnie inna osoba, której dał do rąk własnych. Tyle.
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2017, 13:24:57 wysłana przez Nollinae »

Nerat

  • Gość
Odp: Książki napisanie - mechanicznie i fabularnie
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Września 2017, 14:13:58 »
No i to jest wyczerpująca i jasna odpowiedź. Dzięki wielkie :D

Co do tematyki i tak dalej sprzedam tutaj (mam nadzieję, że nikt mi nie ukradnie pomysłu. A jak tak to dobrze konkurencja na rynku musi być. :) ), że celowałem w traktaty szermiercze których na Fereldenie w formie książek lub innych form słowa pisanego nie widziałem.
I oczywiście na świecie jest wielu lepszych szermierzy więc jak najbardziej taką wiedzę nie trzeba tylko "ugrać" mechanicznie ale i fabularnie stąd też pytanie o tą cześć rozgrywki.
Myślę, że to rozwiewa moje wątpliwości i za jakiś czas, po paru większych pojedynkach/bitwach/et cetera może (jak ja i Nerat będę miał szczęście) kontaktach z mistrzami fechtunku z innych krajów zabiorę się za pisanie pierwszego traktatu szermierczego z waszym nadzorem i błogosławieństwem. Dzięki! :)

EDIT:
Co do wydania potencjalnego traktatu myślę, że praca w gildii rzemieślniczo-kupieckiej będzie dobrym atutem. O ile dalej będzie w niej pracował :D

Offline Nollinae

  • Mistrz Gry
  • Plugawiec
  • Wiadomości: 2633
  • ID: 7
  • Postać: Nollinae Elvares
Odp: Książki napisanie - mechanicznie i fabularnie
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Września 2017, 14:59:28 »
Takie książki z pewnością są. Raczej niewiele, bo to Ferelden, ale są, a w akademii mają na pewno przetłumaczone orlezjanskie Medytacje. Co nie znaczy, że nie możesz.próbować ugrać podstaw do napisania czegoś lepszego.
Co do organizacji: to zależy od tego, jak się rozwinie. Jeśli dobrze, owszem, to coś, co się dolicza.